27 lutego 2015

Rodzinne Przykazania

Odkąd się pojawił, od razu spodobał mi się trend na dekoracje w postaci liter i typografii. Chyba nie ma lepszego sposobu na wyrażenie swojej osobowości, priorytetów i upodobań. Litery wycinane z drewna, metalowe tabliczki, obrazy i plakaty, naklejki na ścianach, szyldy z cytatami, alfabety, hafty, poduszki... Nieograniczone pole do działania dla kogoś takiego jak ja ;-)

U mnie zaczęło się od umieszczania haseł i cytatów na serduszkach w technice decoupage, które już tutaj na blogu pokazywałam. Oczywiście jest wiele przedmiotów do kupienia od razu w internecie i nie ukrywam, że do kilku wzdycham szczególnie, oglądam na blogach i chciałabym kiedyś stać się posiadaczką takowych. Jednak moje skrzywienie polega na tym, że:
- albo cena lub jakość wykonania niektórych rzeczy do mnie nie przemawia,
- albo coś mi się podoba, ale nie do końca mi pasuje i nie pokrywa się z moją wizją.
Często bywa i tak, że odrzucam jakiś cytat, bo jest po angielsku czy francusku, głównie wtedy, kiedy znajduję jego odpowiednik w naszym ojczystym języku. Cóż, co za dużo to niezdrowo i jeśli tylko można, wolę napisy po polsku.

Dzisiaj wrzucam parę zdjęć mojej osobistej typografii - Rodzinne Przykazania, czy jak kto woli - House Rules. Najpierw wykonałam ręcznie obraz na płótnie, który jak się okazało kompletnie mi pasował we wnętrzu i mijał się z tym, co chciałam osiągnąć.


Potem zainspirowałam się pewną dekoracją, którą można kupić w internecie - nie kupiłam, a dlaczego - czytaj wyżej ;-). Wykonałam nadruk, uszyłam, powiesiłam, uśmiechnęłam się że to jest właśnie TO.


 Dla chcącego nie ma nic trudnego - jeśli pojawi się pomysł wykonania tego typu dekoracji we własnym zakresie, możemy skorzystać z następujących metod:
- transfer za pomocą nitro (drewno, tkanina)
- transfer za pomocą medium do transferu lub wikolu (drewno)
- nadruk cyfrowy (na tkaninach bawełnianych)
- nadruk sublimacyjny (na tkaninach poliestrowych, kubkach, magnesach)
- rysunek odręczny
- naklejki (np. na kubki)

Jest pewnie więcej metod o których ja nie wiem, w każdym razie ja te właśnie z upodobaniem stosuję ;-)

Na koniec alfabet, który wyhaftowałam dzieciakom - wierzcie mi, że coś takiego niesamowicie utrwala literki i cyferki!


15 komentarzy:

  1. To prawda, jest wiele sposobów na to, by samemu coś stworzyć :) Twoja typografia pięknie wykonana!

    OdpowiedzUsuń
  2. O jejku.... :) mam ta samą słabość co Ty! Pieknie Ci to wyszło! POZDRAWIAM! E. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kochana przykazania warte powielania!
    Ponadczasowe i piękne :)
    Pozdrawiam!
    Marta

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja mam spory kawałek juty. Czy na jucie dałabym radę zrobić? Skąd taki napis wziąć, co by można stworzyć obraz w sporym formacie, powiedzmy, w zbliżonym do Twojego?
    Pięknie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmm techniki są różne, najtaniej będzie samemu namalować, jeśli masz jakieś pytania, pisz na maila :-)

      Usuń
  5. Ten na czarnym płótnie szczególnie podoba mi się! Jest cudowny! Do mojego mieszkania byłby idealny wręcz! :) Piękny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety znalazł już właścicielkę :-)

      Usuń
    2. Nie ma co się dziwić, że znalazł! Prezentuje się bowiem znakomicie!

      Usuń
  6. WOW,WOW i jeszcze raz WOW!!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Pomysł z alfabetem super...chyba wiem co powinnam wyhafcić moim bąblom ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam! Dzieciaki szybko łapią, moja 4-latka już pisze i zna literki i cyferki, sądzę że to zasługa tablicy... i starszego brata oczywiście :-) Co prawda nie ma polskich liter, ale wystarczy raz pokazać i już wie ;-)

      Usuń
  8. Cudo! U mnie też wszędzie sporo cytatów w różnej postaci, ale ta jest wprost idealna i już wiem, gdzie zawisnęłaby u mnie w domu - nie sądzę jednak, że uda mi się zrobić coś podobnego, zaprojektować owszem, ale z wykonaniem będę musiała pokombinować...tak czy tak: dziękuję Ci za tę inspirację!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najłatwiej - len + farba do tkanin ;-) Ewentualnie zgłoś się do mnie ;-)

      Usuń
  9. witam, podziwiam Pani prace. Czy by Pani na zamówienie udało się zrobić ten czarny obraz z napisami?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i zostawienie komentarza!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...